Рухівці пропонують внести зміни до програми «Захист Вітчизни» в середній школі PDF Друк e-mail
Написав NRU misto   
П'ятниця, 15 квітня 2016, 11:34

grycykДепутат Львівської обласної ради з фракції Народного Руху України Ольга Грицик підготувала депутатське звернення до керівництва Львівської обласної державної адміністрації та департаменту освіти та науки облдержадміністрації щодо змісту програми «Захист Вітчизни» в середній школі.

Подаємо текст звернення:

В українській освіті лише 3 квітня 2015 року з’явились навчально-методичні матеріали, які визначали сучасну державну політику щодо Росії та називали події не дипломатичними, а об’єктивними назвами. Важливим компонентом у вихованні патріотизму у молоді є неупереджений та правдива розповідь про війну України з країною-агресором та її найманцями. Але досі не переглянутий зміст програми предмету «Захист Вітчизни», який не мав у часи попередньої проросійської влади військово-патріотичної складової і не має його і зараз. Впродовж 2014-15 років Президентом України були підписані наступні документи: Указ Президента України №334/2015 від 12 червня 2015 року «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», у п. 5 якого вказано: «розробити план невідкладних заходів, спрямованих на налагодження взаємодії у питаннях національно-патріотичного виховання допризовної молоді та популяризації військової служби», Указ Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки», де вимагається збільшити чисельність молоді, готової до виконання обов’язку із захисту Батьківщини, незалежності та територіальної цілісності України. Без активізації військово-патріотичної роботи в школах виконувати рішення і Президента і Уряду України майже неможливо. Через специфіку українського суспільства, яке сприймає освітні заклади як найголовніший елемент в системі виховання дітей та молоді, та через повну дезорганізацію військових комісаріатів щодо допризовної підготовки юнаків весь об’єм військово-патріотичної роботи взяла на себе освіта та громадськість. Проблема полягає у тому, що перепоною для якісної організації військово-патріотичної роботи є те, що матеріально-технічна база шкіл у викладанні предмету «Захист Вітчизни» є абсолютно незадовільна. Один той факт, що вогневу підготовку в школах можуть проводити лише менше 1 % шкіл області через звичайну відсутність навчальної зброї. А тирами обладнані близько 15 % шкіл. Але головним у військово-патріотичній роботі є той зміст навчального матеріалу, який викладають вчителі Захисту Вітчизни учням. У розмові з директором департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Ю.Г. Кононенком у серпні 2015 року керівники кращих шкіл України почули, що нового підручника, який би був наповнений національно-патріотичним змістом та новими знаннями щодо військової підготовки чекати треба не менше 2-х років. Т.б. з часу війни вже пройшло 2 роки і чекати ще рік і більше. На даний час найновішим підручником, який ще досі має гриф МОНу «рекомендовано», є підручник 2011 року видання. З точки зору ефективності військово-патріотичного виховного впливу на молодь є весь блок знань, який стосується становлення української державності впродовж багатьох століть від часів Київської Русі до подій війни 2014-16 років. А особливо все що стосується військової історії українців. Нова воєнна доктрина 2015 року та реформа поглядів на українську військову історію, очищення її від ідеологічних радянських штампів покликала розробити кардинально новий погляд на викладання уроків історії українського війська для старшокласників у програмі предмету «Захист Вітчизни». Основним мотивом є те, що через економічну кризу в освіті, забезпечити військовим та дидактичним майном кабінети Захисту Вітчизни у відповідності до вимог та нормативів є неможливим. Тому програму треба наповнити військово-патріотичними уроками та заходами. Історія українського війська викладається за рекомендаціями Міністерства освіти і науки лише у програмі Захисту Вітчизни 10-х класів. На цю тему виділяється лише 20 хвилин одного уроку. В межах цього уроку близько однієї третьої частини навчального матеріалу - це служба українців у військах Радянського Союзу та боротьба з фашизмом у лавах червоних партизан. Однак окремі методичні посібники вже містять варіант програми, коли історію українського війська вивчають в межах 2-х уроків.
З метою значного покращення військово-патріотичного виховного впливу на учнів 10-х класів вважаємо за доцільне внести зміни у програму викладання історії українського війська, які передбачають виділення у програмі 4-х уроків на цю тему за наступною структурою: тема 1-го уроку: «Історія українського війська періоду Київської Русі та козаччини» тема 2-го уроку: «Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. ЗСУ незалежної України до 2014 року» тема 3-го уроку: «Видатні військові лідери українського народу» тема 4-го уроку: «Нова українська армія 2014-2016 років». Особливо слід відзначити, що теми радянського періоду повинні висвітлюватись з точки зору, яка співзвучна з історичним підходом країн Балтії, яка вимагає від Росії відшкодування за окупацію цих країн у 1940 році.
Прошу Вас врахувати мої пропозиції до програми викладання історії українського війська в середній школі Львівської області.

З повагою
депутат Львівської
обласної ради ОЛЬГА ГРИЦИК